بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۴ :: مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

Lightweight Steel-Frame Structures Institute LSFi

مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

Lightweight Steel-Frame Structures Institute LSFi

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

مسعود کریمیان‌، مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و توسعه سازه‌های قاب فلزی سبک است که مشاور صنعتی‌سازی بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی‌، نماینده AISI در ایران و عضو ارشد کمیته تدوین آیین نامه طراحی و اجرای سازه‌های فولادی سبک سرد نورد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست محترم جمهوری‌، عضویت ارشد کمیته تدوین استاندارد بین‌المللی ISO/TC98 مبانی طراحی سازه‌ها و نایب رئیسی کمیته ISO/TC98/SC2 دفتر ایران را در کارنامه خود دارد و قطعا می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با مزایای سازه‌ های LSF به اهالی صنعت ساختمان ارائه کند‌. پیام ساختمان در همین رابطه گفتگویی با وی ترتیب داده که در زیر آمده‌است‌.

دلیل ارجحیت LSF بر دیگر روشهای ساختمانی چیست؟

ما امروزه از نظر شرایط زیست محیطی و منابع اقتصادی مبتنی بر طبیعت با شرایط بسیار حادی مواجه هستیم‌. با در نظر گرفتن قرارگیری ایران و اغلب اقلیم‌های زیستی ایران بر کمربند زلزله و عواملی مانند هجوم بی‌امان خشکسالی بر منطقه جغرافیایی فلات ایران‌، فقدان مدیریت کارآمد و بی‌توجهی به محیط و فرایند‌های زیست محیطی و بی‌مبالاتی فرهنگی در دید عمومی نسبت به محیط زیست و فقدان احساس مسئولیت در حفظ و نگهداری طبیعت و منابع زیستی‌، رشد جمعیتی دو برابری و فراتر از پاسخگویی اکوسیستم ایران که تنها در حد 40 میلیون نفر است‌، توسعه صنایع آلاینده و افزایش بی‌رویه گاز‌ها و پسماند‌های صنعتی مضر و سمی در محیط زیست‌، افزایش بهره برداری بی‌رویه از منابع و ذخایر طبیعی و محیطی و سوء مدیریت منابع گرانب‌های آب برای تأمین معاش و اشتغال و انرژی و مواد اولیه‌، موجب از دست رفتن بخش‌های عظیمی از منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع و مناطق سبز کشور و پیشروی بیابان‌ها و به ویژه بروز بحران بی‌آبی و بر هم خوردن تعادل اکوسیستمی منطقه در همین 10 سال آتی‌، رشد تصاعدی آلایندگی محیط زیست و فاجعه زیست محیطی که گریبان گیرمان خواهد گردید و کاهش ذخایر منابع اولیه و در پی اینها کاهش شدید بهره‌وری اقتصادی و درنتیجه رشد فقر و افزایش آمار شیوع بیماری‌های خاص و بیماری‌های سایکوسوماتیک و روانی و افزایش میزان سرانه دارو و درمان و کاهش شاخص‌های سلامتی در کشور‌، و به خطر افتادن زندگی انسان‌ها و جانداران در مسیر نسل‌های آینده نزدیک‌، همگی ما را وادار می‌سازد که با نگرانی نسبت به وضع پیش رو‌، ناگزیر به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم‌. از این رو به جهت اینکه LSF تنها روش ساخت تماما مبتنی بر الگو‌ها و مؤلفه‌های توسعه پایدار و مزایای بسیار فنی و مهندسی و اقتصادی است برای ما ارجحیت استراتژیکی دارد‌.

۱ نظر ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۵
LSSI Technical Admin

خانه قابل حمل (Mobile House) یکی از ایده های قرن هفدهم بود که به شکلی ابتدایی در قالب واگن های سیار در فرانسه متولد شدند و مورد استفاده دوره گردها و سیرک بازان و خانه به دوشان قرار گرفتند اما توسعه‌ی روش های طراحی و ساخت این خانه های سیار در امریکا برای استفاده‌ی کشاورزان و دامداران امریکایی رخ داد. گاوچران های امریکایی مجبور بودند مدت های طولانی هفته ها و گاه ماه ها در سفر به سر ببرند و به یک سرپناه راحت سیار نیاز داشتند. در حقیقت نوعی زندگی عشایری مبتنی بر کوچ سازمان یافته تری داشتند. این ساختمان ها در ابتدا نوعی درشکه ی توسعه یافته با سازه های چوبی بودند که با اسب قابل حمل و جابه جایی بودند و می توانستند سال ها به عنوان یک خانه مورد استفاده قرار بگیرند.

ساختمان موبایل ساختمان موبایل 3 ساختمان موبایل 2

کاربری نظامی برای تأسیس ساختمان های اسکان، اداری و ستادی دومین عرصه ای بود که به وفور ساختمان های موبایل را به کار بستند. نیاز به تأسیس سریع ساختمان، برچیدن سریع، به جا نگذاشتن نخاله و نشانه، انتقال و استقرار سریع و راحت ستادی، همگی موجب شدند تا ساختمان های موبایل در بستر مهندسی ارتش توسعه یافته و به ساختمان هایی امن و مطمئن مجهز به تکنولوژی و فناوری های بالا و گرانقیمت به منصه‌ی ظهور برسند که از نظر راحتی و ایستایی حتی از ساختمان های سنتی پیشی بگیرند. امروزه طراحی و ساخت خانه های موبایل با اتکا بر تکنولوژی های ساخت مبتنی بر CAD/CAM‌ و سیستم های هیدرولیکی و مصالح مقاوم موجب پیشرفت های چشمگیر در ساخت ساختمان های موبایل بسیار گرانقیمت شده است که از نظر امنیت وایمنی سازه ای و ساختمانی و راحتی و آسایش مسکونی همراه با جذابیت های قابلیت بسیار راحت جا به جایی موجب رونق تجرات گران و پر سود خانه های سیار شده است.

با توسعه‌ی تکنولوژی سازه های قاب سبک فلزی LSF‌ و پیشرفت های طراحی و اتصالات و ماشین آلات تولید مانند سیستم های CAD/CAM‌ و نیازهای بازار تقاضا برای کاربری های گوناگون، سازه های LSF‌ نیز سهمی از تولید ساختمان های موبایل را به خود اختصاص دادند و توانستند به خوبی پاسخگوی نیازهای تقاضا باشند. دقت و سهولت بالای ساخت و تولید و مقاومت و ایستایی سازه ای سیستم ساختمانی قاب سبک فلزی LSF برای ساختمان های سیار ایده آل بود و موجب گردید تا به عنوان گزینه‌ی مطلوبی در این عرصه به کار گرفته شود.

خانه موبایل

۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۵۸
LSSI Technical Admin

مدلینگ

۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۳۸
LSSI Technical Admin
LSSI © 2012 All rights reserved.