بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۷ :: مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

Lightweight Steel-Frame Structures Institute LSFi

مرکز سازه های قاب فلزی سبک LSF

Lightweight Steel-Frame Structures Institute LSFi

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

seminar LSF-13

۲۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۰۴
LSSI Technical Admin

lsf plate

رفع ابهامات و ایرادات رساله‌های دانشجویان و پژوهشگران

در بسیاری از مقالات، پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که توسط دانشجویان و اساتید و پژوهشگران گرامی با محوریت موضوعات حول سازه‌های lsf انجام می‌گیرند، برخی ایرادات و اشکالاتی مشاهده می‌شود که نتیجه‌ی تلاش‌های پژوهش را بلااثر می‌سازند. لذا اشاره‌ای به این موضوع می‌شود.

۰ نظر ۰۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۲۹
LSSI Technical Admin

دوشنبه 3 اردیبهشت 1397دانشگاه گیلان - دانشکده فنی

تالار حکمت

دکتر محمدحسن فلاح

دکتر مسعود کریمیان

سمینار مانوستیک، lsf , cfs

سمینار مانوستیک با هدف معرفی سبک ساختمانی مانوستیک مبتنی بر فناوری CFS-LSF‌ توسط آقایان دکتر محمدحسن فلاح، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و بنیانگذار انجمن علمی ساختمان‌های پایدار ایران و دکتر مسعود کریمیان بنیانگذار و مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و توسعه سازه‌های قاب فلزی سبک و بنیانگذار سبک ساختمانی مانوستیک و عضو شورای راهبردی انجمن ساختمان‌های پایدار ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان با استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه و اعضای سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان گیلان برگزار گردید.

در این سمینار دکتر محمدحسن فلاح پنل معرفی و تاریخچه‌ی سیستم ساختمانی سبک فولادی lsf‌ و مفاهیم ساختمان پایدار را تشریح نمودند و سپس دکتر مسعود کریمیان با توضیحات مبسوط در خصوص اصول علمی و استانداردهای سازه cfs و سیستم ساختمانی lsf‌ و اصول و مبانی ساختمان پایدار و اصول سبک ساختمانی مانوستیک را تشریح نمودند.

سیستم سبک ساختمانی مانوستیک Manostic مبتنی بر 18 اصل مطابق با اهداف توسعه پایدار می‌باشد که تمام چرخه‌ی حیات Life-Cycle یک ساختمان را از برنامه‌ریزی طراحی تا عملیات اجرایی و بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری و تخریب و جمع‌آوری در بر می‌گیرد.

با توجه به شرایط کنونی کشور و مدیریت آینده، مسعود کریمیان سبک ساختمانی مانوستیک را مهم‌ترین رهیافت راهبردی در صنعت ساختمان و مسائل اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی ناشی از آن می‌داند و ترویج مانوستیک را یک امر لاجرم برای جوامع انسانی معاصر و پیش‌رو می‌شمارد.

سمینار مانوستیک، دانشگاه گیلان، lsf , cfs

دکتر مسعود کریمیان با اشاره به شراط اقلیمی و ظرفیت‌های فرهنگی استان گیلان و همچنین شرایط زیست‌محیطی مانند آلودگی آب‌ها و انباشت پسماند و نخاله در جنگل‌ها خصوصاً مناطقی مانند سراوان، در ترویج ساختمان پایدار با اشاره به روش‌های کارآفرینی در جامعه‌ی مهندسی، فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی را حایز اهمیت فراوان دانستند و رسالت تغییر در وضعیت موجود را بر عهده‌ی جامعه‌ی مهندسی فرهخته‌ی استان ذکر کردند.

سمینار مانوستیک، دانشگاه گیلان، lsf , cfs

در بحث ترویج مانوستیک، مسعود کریمیان با اشاره به گردش اقتصادی سالانه 300 هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان و تولید سالانه 60 میلیون تن نخاله و پسماندهای ساختمانی در کشور و سرانه نیاز سالانه 1 میلیون واحد و نرخ افزایش قیمت ساختمانی و عمر مفید 30 ساله‌ی ساختمان‌ها در کشور توضحیاتی ارائه نمود که با توجه به مشکلات عدیده‌ی موجود می‌توان جامعه‌ی مهندسی را با آموزش اصول و مبانی ساختمان پایدار و ترویج سبک ساختمانی مانوستیک manostic  برای حل مسایل اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی جامعه‌ی امروز بر مبنای اهداف توسعه پایدار بسیج نمود و از ظرفیت‌های علمی کشور در جهت تولید محتوای علمی با موضوعات ساختمان پایدار و صنعتی سازی به خصوص با فناوری lsf - cfs و مدیریت‌های اجرایی به طور فزاینده به بهره‌برداری رساند.

۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۱۹
LSSI Technical Admin
LSSI © 2012 All rights reserved.